Konwencjonalna ciężarówka Econic to decydujący krok naprzód, jeśli chodzi o przewidującą jazdę i zapobieganie wypadkom. Wynika to z niskiego ustawienia fotela i okna panoramicznego kabiny kierowcy. Ale także dlatego, że Econic jest wyposażony w wielu asystentów bezpieczeństwa. Dzięki zastosowaniu kamer, czujników i dodatkowych systemów oświetlenia kierowca może skoncentrować się na tym, co najważniejsze – nawet w sytuacjach wymagających maksymalnej uwagi: w intensywnym ruchu ulicznym, podczas skręcania, manewrowania i cofania lub gdy za zakrętem znajduje się koniec korka.
Więcej niż widoczność: widok całości.
Zestawienie korzyści.
- Dostępne skoordynowane systemy pomocy w zakresie bezpieczeństwa
- Specjalnie pomyślany do ruchu miejskiego
- Systemy obrazowania i czujników rozsądnie się uzupełniają
- Odciążenie kierowcy w sytuacjach niebezpiecznych
Obserwuj i reaguj.
Kompleksowy pakiet asystentów ds. bezpieczeństwa pomaga kierowcy Econica zachować ogląd w sytuacjach krytycznych.
Niebieski: Systemy obrazowania
Różowy: System czujników
System kamer monitorujący martwy kąt.
System kamer monitorujący martwy kąt redukuje martwe pole wokół Econica do minimum. Oznacza to, że obszar roboczy wokół ciężarówki jest w każdej sytuacji przejrzysty. Już bardzo dobry bezpośredni widok kierowcy jest uzupełniany przez okno panoramiczne. Wykorzystuje się cztery kamery w pojeździe i automatyczny wyświetlacz zintegrowany z kokpitem.
Zestawienie korzyści.
- 7-calowy monitor w kabinie kierowcy
- Kamera przednia, która zastępuje lusterko przednie
- Kamery na lewym i prawym lusterku zewnętrznym
- Kamera cofania montowana bezpośrednio na zabudowie
Dowiedz się więcej o kamerze monitorującej martwy kąt w Mercedes-Benz Special Trucks World.
Active Brake Assist 6.
Active Brake Assist 5 to konsekwentne udoskonalenie wszechstronnie sprawdzonego systemu hamowania awaryjnego Active Brake Assist 4 od Mercedes-Benz Trucks. Ta generacja systemu korzysta zarówno z radaru, jak i kamery. Nowe połączenie czujników umożliwiło uzyskanie znacznej poprawy reakcji systemu na poruszających się pieszych w przedziale prędkości do 50 km/h. System Active Brake Assist 5 reaguje teraz całkowitym hamowaniem na osoby przecinające tor jazdy, nadchodzące z naprzeciwka lub idące tym samym pasem.
Zapobieganie kolizjom z tyłu.
Active Brake Assist 5 może rozpoznawać pojazdy jadące z przodu i nieruchome przeszkody na własnym pasie ruchu – przy prędkości jazdy do 90 km/h. Jeśli system rozpozna zagrożenie, natychmiast wyzwalana jest trzystopniowa reakcja:
- Sygnały optyczne i głośny sygnał dźwiękowy
ostrzegają kierowcę - Następuje hamowanie częściowe o mocy ok. 50%,
aby zredukować prędkość (o ile kierowca nie zareagował już wcześniej) - Następuje gwałtowne hamowanie,
aby zatrzymać pojazd (o ile kierowca ciągle jeszcze nie zareagował)
Jeśli system rozpozna przechodzących na drugą stronę pieszych lub osoby stojące na pasie ruchu, łańcuch reakcji zostaje jeszcze skrócony. Kierowca jest nadal ostrzegany wzrokowo i dźwiękowo, równocześnie od razu inicjowane jest autonomicznie hamowanie częściowe. Ponieważ tam, gdzie chodzi o życie ludzkie, nie ma czasu na zwłokę.
Rozpoznawanie osób jest możliwe do prędkości jazdy 50 km/h: gdy pieszy przecina pas ruchu samochodu ciężarowego, idzie z przeciwka lub biegnie wzdłuż pasa ruchu.
W ramach granic systemu lub w fizycznych granicach system może reagować całkowitym lub częściowym hamowaniem na nieruchome albo ruchome obiekty oraz poruszających się pieszych. Kierowca w takich sytuacjach na drodze jest nadal również w pełni odpowiedzialny za bezpieczne prowadzenie pojazdu.
Zestawienie korzyści.
- Połączenie czujników z radaru i kamery
- Pojazd w określonych sytuacjach może zainicjować całkowite hamowanie po rozpoznaniu nieruchomych i ruchomych obiektów
- Przy prędkości jazdy do 50 km/h może dojść do częściowego lub całkowitego hamowania po rozpoznaniu poruszających się pieszych
Sideguard Assist 2.
Sideguard Assist rozpoznaje osoby znajdujące się po stronie pasażera i ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i wizualnym. Bezpieczna i bezstresowa jazda.
Zestawienie korzyści.
- Dwa czujniki radarowe monitorują bliski zasięg strony pasażera
- Optyczne ostrzeżenie w słupku A, gdy osoby znajdują się w strefie niebezpiecznej
- Zapobiega wypadkom w typowym intensywnym ruchu miejskim
System automatycznego utrzymywania odległości.
ACC steruje odległością do pojazdu jadącego z przodu, automatycznie reguluje prędkość Econica i w ten sposób zmniejsza ryzyko najechania na tył pojazdu.
Zestawienie korzyści.
- Regulacja odległości aktywna od 15 km/h
- Pomaga kierowcy utrzymać prędkość
- Utrzymuje ustawioną wcześniej odległość od pojazdu jadącego z przodu
Elementy doposażenia pojazdu i oryginalne akcesoria do samochodu ciężarowego Mercedes-Benz.
Doposażenie pojazdu w asystenta martwego pola.
Za pomocą dwóch czujników bliskiego zasięgu asystent martwego pola wspiera kierowcę podczas wykonywania manewrów skrętu przy ograniczonej widoczności. Doposażenie pojazdu w asystenta martwego pola (kod doposażenia S1R) jest dostępne dla pojazdów Econic z kierownicą z lewej strony (kod Z5X) od 02.01.2017 i pojazdów Econic z kierownicą z prawej strony (kod Z5W) od 01.08.2017. Aby uzyskać wiarygodną informację, czy Państwa pojazd można doposażyć, prosimy pytać swojego partnera Mercedes-Benz Trucks.
Zestawienie korzyści.
- Dwa czujniki radarowe monitorują bliski zasięg strony pasażera
- Optyczne ostrzeżenie w słupku A, gdy osoby znajdują się w strefie niebezpiecznej
- Zapobiega wypadkom w typowym intensywnym ruchu miejskim
Oryginalne akcesoria: system SurroundView.
Modułowy system SurroundView należący do oryginalnych akcesoriów Mercedes-Benz Trucks wyświetla obrazy otoczenia na jednym wyświetlaczu i umożliwia uzyskanie widoku dookoła pojazdu oraz pomaga kierowcy podczas manewrowania.
Zestawienie korzyści.
- Obrazy otoczenia z maks. czterech kamer pojazdu na jednym wyświetlaczu
- Zmienny tryb Split-Screen dla uzyskania równocześnie podglądu pod różnym kątem z kilku kamer
- Monitor TFT 7" z diodą LED-Backlight i czujnikiem jasności do automatycznego przełączania między trybem dziennym/nocnym
- Wodoodporna i nadająca się do mycia myjka wysokociśnieniową obudowa kamery z wbudowanym ogrzewaniem (klasa ochrony IP69K)
Więcej informacji o naszych systemach wspomagania bezpieczeństwa Mercedes-Benz Trucks.
Wiele dalszych pomocnych systemów.
Czujnik deszczu i oświetlenia oraz asystent utrzymania pasa ruchu są częścią wyposażenia podstawowego Econica. Kamera cofania, ograniczenie prędkości podczas cofania oraz automatycznie włączane światła awaryjne są również wyposażeniem standardowym. Reflektory robocze pomagają oświetlić tylne pole manewrowe oraz otoczenie nadwozia pojazdu. W ten sposób znacznie zwiększa się bezpieczeństwo pracy w ciemności.